http://static.ddmcdn.com/gif/antilock-brake-diagram.jpg

پروژه : بررسی سیستم های ترمز در خودروها   ( با دو فرمت ورد و پاورپوینت )

 

 

ترمز ناگهاني و قفل شدن چرخها مهمترين خطري است كه خودرو راتهديد مي نمايد. قفل شدن چرخها از دو جهت براي خودرو خطرناك است. اين وضعيت در بسياري از مواقع فاصله ترمز گيري را افزايش داده و مهمتر از آن كنترل فرمان چرخها نيز از اختيار خارج مي شود خصوصاً در  جاده‌هاي خيس و برفي يا يخ زده كه خطر قفل شدن چرخها بيشتر وجود دارد، نياز به سيستمي كه‌ بتواند ترمز چرخها را كنترل كرده و از ليز خوردن چرخها جلوگيري نمايد بيش از پيش احساس مي‌شود. موارد بيان شده در خودروهايي كه مجهز به سيستم كنترل قفل كننده چرخها (ABS) هستند به وجود نخواهد آمد. زيرا در خودروهاي مجهز به سيستم ABS حتي در صورت بروز ترمزهاي شديد و ناگهاني فرمانپذيري خودرو حفظ شده و به صورت ثابت باقي خواهد ماند.

ترمزهاي معمولي با ايجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و يا كاهش سرعت خودرو مي شوند. يكي مقاومت ناشي از اصطحكاك بين صفحات لنت و ديسك( و يا لنت هاي كفشكي و كاسه چرخ) و مقاومت ديگر ناشي از اصطحكاك بين تايرهاي خودرو و سطح جاده مي باشد.

عمل ترمز گيري در صورتي با ثبات و كنترل شده انجام مي شود كه رابطه زير بين مقاومت ايجاد شده توسط سيستم ترمز و مقاومت ايجاد شده توسط تايرها و سطح جاده برقرار باشد.

مقاومت بين سطح جاده و تايرها < مقاومت سيستم ترمز

با اين وصف اگر رابطه ي قبل عكس شود، چرخها قفل شده و خودرو شروع به سر خوردن مي كند

نيروي اصطحكاك بين تايرها و سطح جاده > مقاومت سيستم ترمز

در نتيجه اگر چرخهاي جلوي خودرو قفل شوند ، كنترل فرمان خودرو از دست خارج مي شود، و اگر چرخهاي عقب قفل شوند باعث مي شود كه خودرو روي جاده سر خورده و دور خود بچرخد.

سيستم ABS فشار هيدروليكي را كه به سيلندر چرخ ها وارد مي شود به گونه اي كنترل مي كند كه از قفل شدن چرخها در روي جاده هاي لغزنده و يا هنگام ترمزهاي شديد جلوگيري شود. همچنين پايداري كنترل فرمان خودرو هنگام ترمز گرفتن حفظ شود.

در يك سيستم ترمز معمولي (غير از ABS) اگر عمل ترمز گيري در يك جاده لغزنده صورت گيرد، راننده براي جلوگيري از عدم كنترل خودرو، مي بايست به صورت تلمبه زدن( فشار دادن و رها كردن متناوب پدال ترمز) پدال ترمز را فشار دهد تا خودرو متوقف شود. در خودروهايي كه مجهز به سيستم ABS هستند اين عمل به طوراتوماتيك انجام مي شود با اين تفاوت كه كنترل ترمز در اين حالت بسيار دقيق تر و صحيح تر مي باشد.


كاملترين مرجع تخصصي پایان نامه ، پروژه ، مقاله

بیشینه تحقیقات دانشگاهی در خصوص فواید نواختن و اجرای موسیقی

تحقیق : بررسی کار از دیدگاه اسلام ( آیات و روایات) با فرمت ورد

مقاله لاتین + ترجمه فارسی آن با عنوان ” فن آوري اطلاعات و ساختن يك زير ساختار شبکه بی سيم بعنوان دس

مقاله لاتین + ترجمه فارسی آن با عنوان ‏ “يك روش مشاوره از راه دور سيار برای خدمات مراقبت خانگی “

مقاله لاتین‎2013‎‏ به همراه ترجمه فارسی در خصوص کاربرد شبکه های حسگر بی سیم (‏WSN) درصنعت حمل ونقل

تحقیق : مطالعه تکنولوژی و مقایسه ساختار ‏LED‏ ها با لیزرها در ‏سیستمهای انتقال دیتا

تحقیق : پراش الکترونی ‏Temhrtem ‎‏ با فرمت ورد ‏‎ ‎

ترمز ,مي ,خودرو ,كه ,چرخها ,كنترل ,مي شود ,سيستم ترمز ,قفل شدن ,سطح جاده ,ترمز در ,كنترل فرمان خودرو ,پروژه بررسی سیستم

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کنکور ارشد معماری آموزش هنرستان شهید صادق نوبخت (مدرس : رهبرنیا) علوم زمین مطالب اینترنتی معرفی کالا فروشگاهی yasfloweris وبلاگ پی سی باز safeandhappyschool دانلود کتاب